ترکیه در حال برگرداندن پناهجویان از مرزهای یونان است
نوشته شده توسط : محبوبه

ترکیه در حال برگرداندن پناهجویان از مرزهای یونان است

برگرداندن پناهجویان از مرزهای یونان در دستور کار قرار گرفت. این اتفاق زمانی افتاد که پلیس مرزی یونان، با بدرفتاری و خشونت، از ورود آن‌ها به کشورهای اروپایی جلوگیری کرد.

تور گرجستان

تور زمینی تفلیس

تور باکو

تور زمینی باکو

تور وان

 

 

چندی پیش، عبور پناهجویان از مرکز ترکیه به سمت اروپا شدت گرفت. طی این اتفاق، طی مدتی کوتاه، چند صد هزار نفر از ادیرنه عبور کردند. مقصد این افراد، یونان، بلغارستان و سپس سایر کشورهای اروپایی بود. این اتفاق زمانی رخ داد که ترکیه تهدید خود مبنی بر باز کردن مرزهایش به سوی پناهجویان در صورت عدم دریافت حمایت از اتحادیه اروپا در قضیه ادلب را عملی کرد.

 

افراد زیادی از فرصت استفاده کرده و بعد از رساندن خود به مرزی‌ترین و مهمترین شهر این کشور با استفاده از تور استانبول وارد یونان شدند. البته تعداد زیادی در این میان جانشان را از دست دادند؛ پلیس مرز یونان و ترکیه به شدت با مهاجرت درگیر شدند. انتشار ویدیوهایی از تلاش ماموران مرزی یونان به منظور غرق کردن قایق‌های پناهجویان، اعتراضات نهادهای فعال در حوزه حقوق بشر را در پی داشت.

 

طی چند روز اخیر، آنکارا به کمک پناهجویان گیر افتاده در گذرگاه پازارکوله رفته است. در ادامه باز شدن مرزها با هدف باج‌گیری از اتحادیه اروپا، صدها هزار پناهجو به ادیرنه هجوم بردند تا خود را به اروپا برسانند، اما مرزبانی و گارد ساحلی یونان با خشونت بالا در مقابل آن‌ها سد علم کرد. اکنون تعداد بسیار زیادی از پناهجویانی که پیشتر در کمپ‌هایی در شهرهای مختلف ترکیه حضور داشتند، پس از چند هفته انتظار در گذرگاه مرزی پازارکوله و عدم توانایی برای رساندن خود به یونان و سپس دیگر کشورهای اروپایی، در حال بازگشت به ترکیه هستند.

 

این همه هجوم، اغتشاش و تجمع در حالی است که دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. وزارت بهداشت کشور ترکیه قبل از برگرداندن پناهجویان از مرزهای یونان به آن‌ها هشدار داد اگر به تجمع کردن پشت مرز کشور یونان ادامه بدهند، بیماری کووید 19 را به جان خریده‌اند. دولت کشور همسایه‌مان با در نظر گرفتن وضعیت ویروس کرونا در ترکیه تصمیم گرفت بعد از این که پناهجویان با اتوبوس‌هایی از مرز برگردانده شدند، در مهمانسراهایی برای دو هفته قرنطینه نگه داشته شوند. بعد از اطمینان از سلامتشان، پناهجویان به مکان‌های مناسبی انتقال پیدا خواهند کرد. تعداد افراد در حال بازگشت، بر اساس گفته‌های پلیس مرزی یونان، حدود صد نفر است.

 

کارشکنی‌های ترکیه در بازگشایی مرزها به روی صدها هزار پناهجو در حالی است که این کشور، چند سال پیش، به ازای دریافت کمکی سنگین از اتحادیه اروپا، وعده داد مرزهایش را بسته نگه داشته و از ورود سیل پناهجویان به کشورهای این اتحادیه جلوگیری کند. در سال 2016، ترکیه در پی این توافق، شش میلیارد یورو کمک گرفت و در عوض قرار شد سه میلیون و ششصد هزار پناهجو را اسکان بدهد.





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: